pages

teisipäev, 31. juuli 2018

Müüdid, mis ma ümber lükkan

Fitness maailmas liigub ringi palju müüte, trennide-toitumise ja muu kohta. Täna võtan läbi mõned müüdid ja seletan need (enda meelest) õigesti lahti.

Mida vähem kaloreid sööd, seda rohkem võtad kaalust alla
Eieiei, asi on täiesti vale. Lühidalt öeldes, kui sööd nt kasvõi alla enda keha baasainevahetuse hakkab su keha hoidma kõike kinni ja talletuma rasvaks. Keha saab toitu ja hoiab seda tagavarana, kartes et ta ei saa jälle pikka aega toitu. Õige oleks tegelikult, kas arvutada ise välja endale sobiv kaloraaž vastavalt enda aktiivsusele või võtta ühendust mõne toitumisspetsialistiga, kes teid teie eesmärkidele lähemale aitab. Väga tihti polegi vaja väga suurt miinuskaloraaži vaid näiteks suurendada veidi päevast liikumist ja juba hakkabki kaal langema.

Mida rohkem trenni teed seda parem
Uued inimesed treeningute maailma jõudes arvavad, et oleks mõtekas teha nii palju trenni kui suudavad, sest siis ju võetakse kaalust alla. Tegelikult kurnad sa nii oma keha täielikult ära. Su trennid pole enam intensiivsed, sa ei pruugi neid enam nautida ja lihased ei arene, sest on saanud ülekoormust. Treeningkava koostades soovitaksin arvestada seda, mis on teie taust (palju olete minevikus treeninud) ja mis on teie eesmärgid. Kindlasti nt jõusaalikava koostades soovitan kasutada googeldada erinevaid harjutusi vahelduseks baasharjutustele, et lihaseid šokeerida. Just nagu toitumise juures, soovitan ka siin väheste kogemuste juures võtta ühendust mõne personaaltreeneriga, kes teid meeleldi aitaks. Nemad on seda siiski elukutseliselt õppinud. 

Tugev jõusaalitrenn muudab sind bulk-iks
Paljude naiste suur hirm on see, et nad katsuvad hantleid ja juba on neil suured lihasmäed. Sellepärast paljud naised kasutavad kergemaid raskusi ja teevad rohkem kordusi, sest äkki siis kasvavad lihased aeglasemalt- tegelt nad ei tea, et lihas ei arene mugavustsoonis. Naissoo esindajatel on lihaseid raskem kasvatada, kui meestel, sest meie hormoonid töötavad erinevalt ja meestel on testosterooni tase kõrgem kui naistel. Aga jõusaalitreeningud pigem toonivad su keha ja lihasekasvatus on pikaajaline ja raske protsess. Naised, julgelt jõusaali!😉

Suhkruasendajate tarbimine võib olla eluohtlik
Kui kusagil on kirjas aspartaam, atsesulfaam K jne, tõusevad inimeste ihukarvad püsti ja nad ei julge neid tooteid tarbida. Tegelikult on uuringutega kindlaks tehtud, et ükski normaalne inimene ei suuda nii palju tarbida suhkuasendajaid, et need muutuksid eluohtlikuks. Tooted, kus on suhkur asendatud suhkruasendajaga on tavaliselt kalorivaesemad ja sellepärast fitness maailma inimesed neid tarbivadki. Suhkruasendajaid tuleb tarbida mõistlikuse piires, siis on kõik okidoki! Ats Loot tegi sellest ka väga hea video, mida soovitan vaadata link.

Need on kõigest mõned müüdid, mida ma kuulnud olen, kuid neid on veel kindlasti palju rohkem. Ärge uskuge kõike, mida loete vaid uurige ikka ise ka, kas asjal on tõsi taga.
Olge tublid ja kohtume trennis!😊

pühapäev, 8. juuli 2018

Minu kogemus rullmassažiga

Mõned päevad tagasi viisid mu jalad mind rullmassaaži Rakvere Figura Line salongi. Olin mõned kuud tagasi saanud neilt kutse ja nüüd tundus just õige aeg, et minna kinkekaart välja lunastada. 

Rullmassaaž on tegelikult juba 1940. aastatest, kus leiutati esimene taoline masin. Rullmasin koosneb trumlil paiknevatest rullidest, mis teevad kindel arv pöördeid minutis. Tänu sellele on see suurepärane tselluliidi ja rasvkudede vähendaja. Lisaks vähendab see ka lihastes pingeid. Kuigi see on juba pikka aega maailmas n.ö pildil olnud, siis rullmassaaži salonge Eestis on küllaltki vähe ja Rakverre tulid nad alles loetud kuud tagasi. 
Protseduuri põhimõte on kehast välja viia mürkained ja kiirendada ainevahetus. PS! just sellepärast tulebki enne ja pärast rullimist palju vett juua, sest just vetsu külastades mürkained kehast lahkuvad. Rullmasinates on ka soojendavad infrapunalambid, mis veresooni laiendavad ja protseduuri veel tõhusamaks teevad.

Minu kogemus oli kahepoolne. 
Mulle meeldis massaaž, sest tundsin järgmistel päevadel, et lihased on mõnusalt lõdvestunud ja samuti, et kehast on lahkunud mürkaineid. (aru sain sellest, et tualettruumi külastasin palju tihedamini kui muidu- mis pidi olema täiesti normaalne peale rumassaaži) Protseduuril olles läks aeg mega ruttu, sest koguaeg oli n.ö tegevust. Vaatasin kas poos on õige ja samal ajal piilusin, mis juba järgmiseks tuleb. Samuti oli salongis väga tore teenindaja, kes alati poosi vahetamise ajal appi tuli ja täpsemaid selgitusi jagas- ehk segadust ei pidanud kordagi tundma.
Ainus miinus on see, et mõne poosiga käis rull vastu konte ja see tegi ikka  haiget. Veidi end liigutades leidsin siiski koha, kus valu ei teinud.. (v.a õlgade kohast, sest see tegi mulle ikka väga haiget) Võibolla on asi selles, et mul pole kehal n.ö suurt rasvakihti, mis liigeste ja luude peal valu eest kaitseks?! 

Kokkuvõttes soovitaksin siiski kõigil minna ja proovida järgi, sest igaühele mõjub protseduur erinevalt ja samuti, see mis mulle tegi haiget ei pruugi teistele teha😉
Hinnad ja muu info rullmassaaži kohta leiad SIIT!

pühapäev, 1. juuli 2018

Minu arvamus Lohilo avastusest

Paar päeva tagasi tuli blogija Paljas Porgandi blogis postitus uute toiduainete kohta, mida ta arvustas. LINK ! Postitus oli muidu suurepäraselt kirjutatud ja informatiivne, aga mulle jäi hinge kriipima jutt, kus räägiti Lohilo jätsidest. Samuti sain küsimusi oma jälgijatelt selle kohta, sest olin siiski Lohilo ambassador. 


Algul mõtlesin, et kuidas võib olla nii suur viga võimalik ja kui palju on tegelikult kliente võidakse eksitatada. Pakendit ja MyFitnessPal-ist vaadates tundub see jäts, kui imetoode- see on maitsev, madala kaloraažiga ja vähendatud suhkrutega, kuid tegelt ei lähe see ju üldse kokku. Kui hakata ise arvutama süsivesikute-rasvade-valkude summat, siis tuleb igal jätsil kaloraaž umbes 100-200kcal rohkem. Salted Caramel Almond jäätise 100g kohta: 199kcal, 15g rasvu, 29g süsivesikuid, 10g valku. Arvutuste kohaselt peaks sellised makrod võrduma hoopiski 291kcal (100g kohta)!! Nt Magnumi almond jäts on sama kaloraažiga (kuid seal on vähem valku).😄
Tavainimesele pole see 100kcal suurune vahe muidugi suur, aga tuua näiteks trackijad ning fitness-võistlejad, neile on see juba suur summa lihtsalt "üle süüa".. 


Kindlasti mõtlete nüüd, et kumma poole ma võtan, kas enda arvutatud makrod v pakil näidatud? Aus olles ma kaldun pigem Palja Porgandi teooria poole, sest arvutades tundub tema jutt õigem. 
Arvan, et Lohilo võiks seda ise ka komenteerida ja vajadusel viga tunnistada, kuid siiani nad seda teinud ei ole.. Kui ükskord tuleb selgitus siis saame ka kindlalt teada, "kus see kala peitub" ehk kus on viga! 

Seniks ei oska soovitada muud kui, et ärge uskuge kõike mida teile pakendil kirjutatakse. Usalda, kuid kontrolli!