pages

teisipäev, 27. veebruar 2018

Kuidas "cheatida" õigesti?

Fitnessi maailmas on tuntud kindlasti selline väljend nagu cheatmeal/cheatday ehk n.ö patupäev. Sellel päeval süüakse neid toite, mis on 1)kaloririkkamad 2)rasvarikkamad 3)kokkuvõttes toidud, mis pole tervislikud! 
Mis reegleid tuleks cheatimisel järgida? Sellest täna juttu teemegi😉

  • Sa teed cheatdaysid liiga tihti
"Every day is a cheat day?"  Tegelt nii olema ei peaks, sest tervislikud toidud annavad su kehale palju rohkem toitaineid ja ei too ka ülekaalu. Kui sinu jaoks peaks olema cheatday hommikust õhtuni, siis tohiks neid nädalas olla ainult üks! Kuid mina soovitaksin pigem teha n.ö cheatmeale ehk üks toidukord päeva jooksul ebatervslikum ja neid toidukordi näiteks nädalas kaks! Sest siis saad iga paari päeva tagant midagi meeldivat süüa ja on igapäev tervislikult süües midagi head oodata!

  • Sa sööd cheatday jooksul liiga palju
Ära mõtle kunagi nii, et on patupäev ja nüüd söön kõike, mis ette jääb- nii tehes lõpetad ilmselgelt food comas!😆 Isegi tehes terve päeva pikkuse patupäeva tehes peaksid veidi ikka hoidma end ohjes, et mitte süüa endale ühe ööpäevaga juurde 2-3kg. Muidugi ei tule kilod juurde rasva arvelt vaid pigem hoiab keha vett kinni ja ei oska hetkel sellega midagi peale hakata. 

Cheatday päevale võiksid kindlasti ajastada ka trenni, et kalorikulutus päeva peale tuleks suurem ja "kahjud" oleksid väiksemad. Nt võid ka veidi aeroobset peale trenni teha, samal põhimõttel!😜
Peale cheatmeali/cheatdayd ei tohiks sa ennast halvasti tunda, sest see viib su keha veel rohkem stressi kui ta juba teistsugusest toidust on.. Pigem hüppa kohe reele tagasi ja hoia paar päeva kalorid veidi madalamal kui muidu ja kaal normaliseerub varsti! 

Kokkuvõttes ütlen, et sööge tervislikult ja vahest nautige ka patusemaid toite, sest see ongi elu tasakaal!
Kallid-paid ja kuuleme järgmises postituses!❤

pühapäev, 18. veebruar 2018

Mis ütles füsioterapeud mu puusa kohta?!

Samal päeval, kui käisin EMO-s, siis hakkasime perega uurima, et kuhu saaks kiiresti füsioterapeudi vastuvõtule. Saime reedeks (16.02) aja. Mu isa ja treener tulid minuga koos, et teada saada, mis edasi peaksime tegema.
Füsioterapeud küsis seansi algul küsimusi, ala millal valu hakkas ja milline see on jne.. Seejärel palus ta mul teha tavalisi harjutusi nagu täiskükk ja väljaasted. 
Seejärel läksin masaaši lauale, kus füsio tegi mu jalgadega erinevaid harjutusi, millest mõned ikka korralikult valu tegid. Pool tundi vastuvõttu ja siis tegime kokkuvõtte.
ASI POLEGI NII HULL NAGU EMOS ÖELDI!! 

Füsioterapeud kinnitas, et puusa artroosi mul ei ole! Mille üle oli mul ääretult hea meel! Selle asemel on mul hoopis puusa düsplaasia: 
 Pildiotsingu hip dysplasia tulemus

Vasakul pool on normaalse inimese puus ja paremal pool olev sarnaneb minu puusaga. 

Puusa düsplaasia on teise nimega puusaliigese ebaküpsus, mis on tegelikult olnud mul juba terve elu. See tähendab, et Puusaliigese moodustavad reieluu ja vaagnaluu, selle juurde kuuluv liigeskapsel, sidemed ja lihased. Kõige lihtsama häire, puusaliigese düsplaasia korral ei ole liigest moodustava vaagnaluu nn katus sünnimomendiks piisavalt välja arenenud.  See tähendabki, et mul on see häire olnud juba sünnist peale, aga varem ta pole mulle lihtsalt valu teinud ehk ma pole talle ülekoormust tekitanud. Viimastel kuudel olen väga palju suurendanud aeroobse trenni osakaalu (dieedi tõttu) ja väga tihti osutus aeroobseks just jooksulindil jooksmine, mis põrutas puusa. Seejärel tekkisid valud ja tuligi kontrolli minna.

Kindlasti mõtlete nüüd, et mis edasi saab? 
Esiteks jääb mul välja mõneks ajaks alakehatrennid vabaraskustega, tohin treenida ainult oma keharaskuse või kummilintidega. Jooksmine jooksulindil on samuti rangelt keelatud, selle asemel pean sõitma hoopis rattaga või ellipsi.
Ülakehatrenne tohin teha samamoodi edasi nagu varemgi ja samuti pean tegema palju kerelihaste/alaselja harjutusi, et neid tugevamaks treenida. Lisaks on edaspidi väga tähtis rullida oma keha nii tihti kui võimalik ja teha puusale erinevaid venitusharjutusi, et liikuvust parandada. Mõned korrad käin veel füsioterapeudi juures samuti, et saada erinevaid harjutusi ning olla kursis, kas asjad liiguvad õiges suunas!😉


Postituse lõpuks on mul ka soovitus! Ärge kuulake alati seda, mida teile Erakorralise Meditsiini Osakonnas räägitakse, sest väga tihti võib juhtuda, et nad räägivad asja palju hullemaks! Külastage ikka oma ala spetsialisti ja saate palju targemat ja õigemat infot!

Mõnusat nädalavahetuse jätku teile armsad lugejad!😍

kolmapäev, 14. veebruar 2018

Johandra elu update- mis toimub?

Mõtlesin, et pole pikalt teinud sellist mõnusat jutustavat postitust, kus räägiksin mis mu elus toimub ja võtaks samas ka jaanuari kuu kokku.

Uus aasta- uus mina? eip, mitte päris. Minu elu läks küllaltki sarnaselt edasi treenides ja toitudes. Dieedi lõpp jaanuari keskel muidugi lõi mõneks ajaks pea sassi. Ma täpselt ei teadnud, mida edasi teha ja kuidas jne.. mitte just trenni/toitumise poolest, sest selle kohta seletas Kätlin kõik ilusti ära, kuid endal oli pea laiali otsas. Minu jaoks oli harjumatu ja on siiani see, et võin endale lubada:
1) rohkem toitu  2) kohvikus söömist  3) raskeid trenne 

Paar päeva peale dieeti kirjutasin, et suuremat cheatdayd ei teinud, kuid nüüd kui möödas on kuu, siis saan öelda, et mõnel päeval on kaloraaž ikka üle läinud, aga ma üldse ei stressa! Kätlin ütles samuti, et see käib asja juurde. Liiga vabaks samuti end lasta ei tohi, sest muidu hakkab kaal aina tõusma. (praegu plaanime paar kuud sama kaalunumbrit hoida) Praeguseks olen saanud enda isud rahuldatud magusa näol ja arvan, et edaspidi kavatsen nädalas teha 1-2 cheat-toidukorda, siiski tohin endale lubada häid sööke, kuid suuremas osas ikka kavatsen oma tervislike liistude juurde jääda. 

Dieedi n.ö surve vabanemisel tundsin end palju-palju kergemana. Mul polnud enam rangeid reegleid ega ettekirjutisi ning sain toimida terve kuu nii nagu ise soovisin. Lisaks muutus palju ka mu mõttemaailm ja ma olen olnud palju positiivsem. Positiivsus on samuti mu ellu toonud väga palju toredaid emotsioone ja uusi inimesi. Ma võtan kõik kutsed ja sõprade plaanid vastu, sest tunnen, et vahepeal olin nii kinnine ja kodune. Enam seda kindlasti pole!! 

Ülemise osa postitusest kirjutasin paar päeva enne sõbrapäeva, kus tundus, et kõik liigub paremuse poole, kuid siis juhtus allolev asi..

Peale positiivset juttu pean nüüd jõudma veidi kurbade uudisteni.. ma olen treeningutelt taandatud. Eile veetsin EMO-s 4h erinevaid uuringuid tehes, sest kaebasin alakõhus vasakul pool valusid. Tehti ultraheliuuring, võeti vereproove ja kokkuvõttes ka röntgen. Ise kartsin, et äkki mõni elund on põletikus, ei tulemus oli VEEL hullem! 
Esialgstel uuringutel arvatakse, et mul on puusa artroos. Kindlasti 99% teist ei tea, mis see on. Väike seletus: "Artroos on krooniline liigeshaigus, mille aluseks on kõhre järkjärguline hävimine. Kõhr on kude, mis katab liigeses luupindu ning on normaalselt sile ja läikiv. Terve kõhr võimaldab liigeses sujuvat ja valutut liikuvust. Kõhre kulumise ja aeglustunud uuenemise tõttu kaotab see oma sileda pinna, hakkab õhenema, väheneb elastsus ja halvenevad amortiseerivad omadused" 

See uudis lõi jällegi mu elu korralikult pea peale! Mis edasi saab? Kuidas ma edasi treenin? Mida ma üldse teha tohin? Õnneks kiire tegutsemise peale saime juba selleks reedeks füsioterapeudi juurde aja, kes siis mind üle vaatab, nõu annab ja mu treeneriga arutab, kuidas ma edaspidi üldse treenida tohin. 
Minu jaoks on nii raske sellega leppida, sest millega ma selle ära olen teeninud? :( Kindlasti mõjutab see, et eelmisel aastal treenisin väga suurel koormusel- tantsukool+jõusaal.. Nüüd pean ma korralikult aja maha võtma ja trennist saan ainult unistada :(( 
Lisaks määras perearst mulle koduse režiimi ehk ma olen isegi koolist mõniaeg eemal, sest isegi koolis trepidel üles-alla kõndimine on mulle koormav.. Praegu pean rahulikult kodus taastuma ning kui oma ala spetsialistide juures käidud saan, siis hoian teid kindlasti kursis, mis edasi saab ja kas asi on nii hull nagu mulle EMO-s räägiti. 
Seni tuleb anda kehale puhkust ja rahu ning pean säilitama positiivsust ning kõik saab kindlasti korda- peab saama!! 


Panen teile südamele, et jõusaalis treenides endale liiga ei teeks ja võtaksite asja mõistusega! 
Kallid-paid ja olge tublid!💓







esmaspäev, 12. veebruar 2018

Teie küsite- mina vastan vol 2

Ja siin see ongi! Vol 2 mu Q&A-le. Let's start with it!


Kas sa oled all about that healthy lifestyle või plaanin minna ka lavale?
Lavale on mul suur soov minna, aga seda saan teha alles, siis kui aeg on küps. Sinnamaani olen all about that healthy lifestyle :))

Mis on stevia ja kust seda saab? 
Stevia on looduslik magustaja, mis saadakse suhkrulehest. Null kalorususe tõttu fitnessi maailmas palju kasutatud.

Kui koolis tehtaks sinu retseptide järgi süüa, kas ma sööksin siis koolisööklas?
Jah-jah ja veelkord jah! Koolis ei söö ma just selle tõttu, et pakutud toit pole tervislik ja suuremas osas poolfabrikaadid ning valguvaene toit.. 

Palju mul toidupoes raha kulub?
See oleneb sellest, kui paljud asjad kodus jooksvalt otsa on saanud. Nädalas läheb umb 100€ kanti ja arvan, et ebatervislikum toit oleks veel kallim.

Kas mul on nippe enda insta lehe alustamiseks?
Kõige tähtsam on pühendus! Näe vaeva ja ole sihikindel-  kui ajapikku alla ei anna ja aina postitad aktiivselt head materjali, siis tulevad ka jälgijad.

Kuidas lõpetada cheatide söömist?
Don't do it. Ole tasakaalukas! Kui suurem osa on toidulaual tervislikud valikud, siis võid vahest endale ka midagi meelepärast lubada.

Oled sa mõelnud kunagi veganiks hakkamist?
Ma olen mõelnud seda proovida nt 3 päeva, aga pikema perioodi jooksul arvan, et sellega ma hakkama ei saaks. Kanaliha on ikka the best :D

Mis on mu motivatsioon süüa tervislikult, kui teised söövad kõrval cräpi?
Mõtle oma eesmärkidele ja sellele, et see söögikord rahuldab sind korraks. Kuid tervislik elustiil pakub sulle pikema ajalist naudingut.

Kui kiiresti saab mul otsa 1-kg maapähklivõi?
Tavaliselt läheb mul 1 või 1,5 kuud. Oleneb sellest, kas küpsetan sellega palju või kas pere sööb samuti.

Kuidas ma tulen vaimselt toime kogu oma fitnessi eluga?
Minu jaoks on see kujunenud rutiiniks. Trenn ja tervislik toit on mu igapäevane elu ja justkui minu jaoks tavaline. Vaimselt vahest ikka mõtlen, et miks mulle seda vaja jne.. kuid siis mõistan kohe, et see ongi mu elustiil- and i love it!

Kelleks ma saada tahaksin?
Arvan, et elu viib mind sinna kuhu ta viima peab. Kuid mõttes on õppida äkki kehakultuuri, kui ma juba sellest huvitatud olen. Kuid never know- mis elu toob.

Kus riigis ma elada tahaksin ja miks?
Ma tahaksin mõnda aega elada Ameerikas, et avastada uut riiki ja see on Eestist niii kaugel. Oleks huvitav elumuutus. Kuid kokkuvõttes tuleksin kindlasti Eestisse tagasi.

Milline oleks mu unistuste elu?
Ma olen õnnelik selle üle, mis mul on ja mu ellu tuleb aina rohkem positiivsust ja huvitavaid kogemusi juurde. 
Ma elangi oma unistuste elu! 

Kuidas saada firma poolt sponsoreeritud?
Sul peab olema firmaga seostuv teema. Nt minul on trenniblogi ja tervislik jäts Lohilo. Ehk teemad peavad kattuma. Seejärel pead olema selles, mis sa teed eriti järjepidev (minul blogimine). Kui teed asja südamega, siis jääb see silma ja sulle tuleb koostööpakkumisi kindlasti!

Kas mul on Aqva Spordikeskusega koostöö leping, et saan seal tasuta treenida?
Oh well, see oleks küll eriti lux, kui saaksin tasuta treenida. Kuid eip, see raha tuleb täitsa oma taskust! (ehk vanemate omast)
 :D

Kuidas suhtun koolikiusamisse ja kas olen ise selle all kannatanud?
Koolikiusamine on niiii vale! Tegelt need kellel on probleemid on kiusajad ise ja nad elavad seda kiusates välja.. 
Ma olen kannatanud koolikiusamise all aastaid tagasi, aga tänu kasvamisele julgesin lõpuks enda eest seista ja see lõppes.

Vabandan, kui kellegi küsimusele jäi veel vastamata. Kuid postitused oleksid veninud liiiiga pikaks. Äkki kellegil tekkis veel küsimusi?- siis võite need mulle komentaariumisse, DM-i või hoopis meilile kirjutada😉

Olge muhedad!😍

pühapäev, 4. veebruar 2018

Teie küsite- mina vastan vol 1

Küsisin veidi aega tagasi teie käest küsimusi, Q&A jaoks ja siin need ongi. Ega pikemat juttu alguses ei teegi- hakkame siis pihta!


Kas mu hinded/koolitööd kannatasid dieedi ajal?
-Õnneks saan öelda, et ei kannatanud ja koolis läks samamoodi edasi. Aga kuna olin defitsiidi tõttu väsinud, siis veidi oli raskusi tunnis keskendumisega ja koolipäevade pikkusega. 

Mitu tundi ma öösel magan?
See varieerub, aga püüan ikka 8-10h und kätte saada.

Mida arvan FAST-ingust?
Ma ei kiida seda heaks ega ei laida ka maha, sest igale inimesele sobivad erinevad kaalulangetamise viisid. Kui sulle sobib siis go for it!

Kui tähtsad on söömisel kellaajad?
Kalorid on hommikul kell 7 ja õhtul 19 samade väärtustega- ehk selle lausega tahtsin öelda, et ei tohiks olla sellist juttu et peale 18-t õhtul enam süüa ei tohi! Tähtis on päevane kaloraaž kokku! 
Kuid süüa tuleks päeva jooksul iga 3-4h tagant, sest keha vajab funktsioneerimiseks kütust- mida pakub talle toit.

Kas ma olen olnud tüse?
Ma pole kunagi olnud hullult paks, aga pigem oli see selline lapseiga, kus veidi ikka olin ümaram. See andiski mulle motivatsiooni tervislik elustiil enda ellu tuua. 

Mis hinded mul koolis on?
Meie koolis on 10 pallisüsteem, mis oleks teile raske mõista. Sellejärgi on mul 7-10. Kuid kõigi teiste koolide mõistes on need 4-5.

Kas tervisliku toitumise juures tuleks endale koolilõuna kodust  kaasa võtta?
Arvan, et kui oled noor laps, kes väljaspool kooli sööb koguaeg tervislikult, siis ka koolilõunates saab teha häid valikuid, kui vaid ise tahta. Kuid kui koolisöök ei maitse, siis miks mitte see ise kaasa vaaritada.

Mis on mu lemmik harjutus jõusaalis?
Vabaraskusega kükk.

Mis oli eel-dieet? 
Kuna mul oli plaan minna sügisel võistlema, siis tahtsime vaadata, kuidas keha ja kaal erinevatele teguritele (trenn, makrod, kaloraaž) muutub.

Kuidas olid mu trennid dieedi ajal üles ehitatud?
11-nädala jooksul muutsime iga kahe nädala tagant treeningustiili. Vahepeal oli püramiidsüsteem ehk settidega 10-20-30-20-10 kordust, siis nt 4x10 ja oli ka 5x10. Ehk palju oli vaheldust.

Mis on mu trennides kordused bulkil ja dieedi ajal?
Bulkil olid pigem raskemad trennid ehk vahemik jäi 4x10 juurde, kuid vahest ka 4x15-20. Eelmise küsimuse juures vastasin dieedi osale ära juba :))


Siin on Q&A esimene osa, kuna küsimusi tuli oodatust rohkem, siis varsti-varsti tuleb ka vol 2.
Ehk jääge ootama!