pages

pühapäev, 28. jaanuar 2018

Ma ei lähe sügisel lavale?

Ütlen esimese lõiguga tähtsama ära ja siis asume kõike lähemalt puurima.. See pealkiri polnud clickbait vaid see on puhas tõsi. 2018.a sügisel mind bikiini fitnessis laval ei näe.

Seda postitust on küllaltki raske kirjutada, sest ega asi on mullegi veel keeruline ja segane. Mul jookseb peas sadu mõtteid ja nüüd püüan neid lihtsalt endast välja saada ning kirja panna. 
Ma pidasin 11 nädalat eel-dieeti, samal ajal mõttes kindel plaan sügisel lavalaudadel särada. Mul on ju isegi bikiinid ja kingad juba kapis ootamas.. kuid Reedesel õhtul 26. jaanuaril treeneriga dieedile tagasi mõeldes ja analüüsides selgus tõde, aeg ei ole veel õige!
See spordiala ei ole naljaasi ning mitte teps selline lust ja lillepidu nagu tundub sotsiaalmeedias. Teen trenni, söön kana ja hüppan lavale- noup.. Fitnessi, kui spordiala taga on megalt palju tunde jõusaalis, täpsed toidukorrad ning ei ühtegi kõrvale kallet. Just siis sa saavutad edu! 
Kuid miks ma siis siiski lavale ei lähe? Ma ju sain esimese dieedi katsetusega päris hästi hakkama?! Ma olen lihtsalt selle jaoks veel noor.. Ma ei taha oma eesmärkide pärast rikkuda oma kasvavas eas organismi, anda talle põntsu ning võib-olla seda hiljem tulevikus kahetseda. Ma olen kõigest 15!! Mul on tegelikult veel terve elu ees ja aega võistelda oioii, kui palju. Praegu peaksingi lihtsalt nautima trenne, tervisliku toite/küpsetisi ning mitte muretsema dieetide ja võistlemise pärast. Selleks kõigeks on aeg ja tulevikus teen ma seda kindlasti- oma eesmärki ma maha ei mata! 

Aga kindlasti huvitab teid kust selline otsus?! Mu armas treener Kätlin ütles, et minule oleks nii kõige parem ja ma usaldan teda 110%!! Igaks asjaks on oma aeg ja arvan, et nii on ka võistlemisega. 
Lisaks pean ma veel vaimselt kasvama, et olla tugevam. Dieedi jooksul oli mul paar nädalat just vaimselt eraelus raske ning arvan, et ka sellepärast keha/kaal vahepeal meiega koostööd ei teinud. Ma oleksin pidanud olema positiivne ja siis tuleksid ka positiivsed tulemused, aga sel hetkel nägin kõiges negatiivsust ja see peegeldus ka kõiges muus välja. 

Te kallid lugejad, ilmselt ei mõista, kui raske on mul seda teile kirjutada. Ma olen sellest ju koguaeg rääkinud kõigile, et lähen ja nüüd nagu tõmbaks tagasi. Kuid ma ei tohiks seda niimoodi võtta! Kõige tähtsam on siiski see, et mul oleks hea ja vaataksin mis mulle parim oleks. Mul on raske öelda, et see mille nimel ma kaks aastat megalt-megalt rasket tööd teinud ja nüüd ma isegi ei püüa oma eesmärki saavutada- seda ei juhtu.. Kui treeneriga selle otsuse vastu võtsime, siis mul oli tundeid kaheti. Ma hakkasin nutma, sest tundus, et mu elu on täiesti sassis. Mul pole enam eesmärki, mille poole püüelda.. Kuid samas tundsin ma kergendust, et saan nüüd kõigega veidi vabamalt võtta. 
Ega trenn, blogi ja tervislik toit mu elust kuhugile ei kao- see on mu elustiil, aga lihtsalt ei hakka ma valmistuma võistlusteks! Kuid tulevikus tahan selle kindlasti ära teha, sest ma ei anna alla! Ma pigem töötan endaga kauem ning seejärel löön kõiki pahviks sellega, mida olen suutnud oma kehaga teha ja millise vormi ma lavale toon. Läheb aasta-kaks, pole hullu- kõige jaoks on oma aeg!!

Olge armsad ja kirjutame juba järgmistes postitustes!❤

teisipäev, 23. jaanuar 2018

Mul oli mental-breakdown?!

Ma olen alati tahtnud olla teiega aus ning olen alati kinnitanud, et räägin teile kõigest ausalt. See tähendab, et pean teile ausalt rääkima ka halbadest asjadest. Võtsin endale paar päeva, et asjad selgeks mõelda ja nüüd teile see avaldada.
Nagu ma teile korduvalt rääkisin pidi mu eel-dieet kestma 10-nädalat, kuid eelmise nädala keskel selgus, et dieeti peab pikendama, kuna kaalu oleks vaja veidi rohkem alandada. See teadmine tuli minu jaoks väga raskelt, kuna kui olin teadnud peaaegu kolm kuud täpset kuupäeva, kui saan cheatida ja süüa toite, mida dieedi ajal ei saanud. Järsku saada teada, et pean jätkama, siis tundus see vaimselt mulle raske, kuna dieet ei ole just mõtete poolest kergete kiilast. 
Paar päeva läks mööda ja see ikka mõlkus mu peas, laupäeval oli mu isa sünnipäev.. seal käis ära murdepunkt kus reetsin oma dieeti ja sõin kaloritega üle.. Yes, i`m not perfect! Mu suhu rändas tervisliku küpsisetorti, jogurti-tilli marinaadis kana, riisigalette, puuvilju jne.. Ei tundu nagu midagi hullu? Agaa kaal tegi korraliku hüppe.. 
Treener oli muidugi ka veidi noomiv, kuid ütles, et ma üleliia ei põeks ja, et äkki see tagasilöök aitab mul paremini edasi minna.

Uskuge see üks õhtu ei teinud mu kehale niivõrd hullu midagi, aga pigem vaimselt pean võtma kõike rahulikult ja edaspidi olema toitude ja trennidega-on track!! 
Mõtlesin pikalt, kas teile sellest rääkida, aga arvan, et nii on aus. Sest siis saate teiegi teada, et see kõik ei ole lust ja lillepidu ning vahest on ka tagasilööke. Kuid nüüd edasi aina paremini ja aina tugevamalt!!

Kallid-paid teile!!

neljapäev, 18. jaanuar 2018

Dieedi story-time

Olen viimased 9 nädalat olnud eel-dieedil sügiseste fitnessi võistluste jaoks, kuid kas siis ma olen jätnud kogu oma muu elu elamata ning keskendunud ainult sellele?
Vastus on etteruttavalt EI!

Jah, muidugi on mul ringi liikumine ja kodust eemal olek olnud veidi raskendatud, sest pean arvestama sellega, et kõik toidukorrad/makrod/trennid oleksid korras, sest tuleb palju ette mõelda, planeerida ja valmistada, aga see pole midagi võimatut! 
Dieedi jooksul käisin kodust väljaspool ööbimas ikka mitmeid kordi, kuid minu jaoks see suureks probleemiks ei tulnud. Tavaliselt olin kodust ära max 1,5-2 päeva ja selle perioodi sööke on võimalik väga edukalt kaasa preppida ning vajadusel saab ka poest nt kodujuustu, pähkleid või riisigalette osta😉

Kuid ma arvan, et dieedi ajal ei peaks jääma koju ning ainult keskenduma trennidele. Pigem just kodust väljaspool olles ei mõtle sa nii palju söögile või tühja kõhutundele vaid naudid hoopis seltskonda ja tegutsemist!
Lisan siia mõned pildid ka, kuidas olen viimasel ajal suure osa karbisöömistel.. 





Dieedi ajal olen ka pidanud niii mitmeid kordi istuma sõbrannade ja perega kohvikus, kui nemad söövad ning mina..?! Mina joon siis tavaliselt kohvi/teed, sest see ju kaloreid juurde ei anna. Muidugi on alguses veidi harjumatu, et teised ju söövad- tahaks ka.. Kuid ma tean, mis eesmärgi nimel ma seda teen ja see annab mulle motivatsiooni pingutada ja jääda endale kindlaks- kuigi kiusatus on suur.. 
Üks lause mida ma dieedi ajal oii-oii kui palju kuulnud olen on see, et "Kuidas sa seda suudad?". Kuid uskuge mind, see pole minu jaoks enam midagi erilist, see on harjumus, et olen oma fitnessis 100% sees ja mul isegi ei tuleks mõttesse toitumises/trennis, mitte anda endast kõike- sest see keda ma petan olen ma ise ja siis ei tule ka soovitud tulemusi!


reede, 12. jaanuar 2018

Kas sa peaksid haigena trenni tegema?

See on küsimus, mis kummitab iga treenijat, kui kimbutab haigus. Kuid kas haigena peaks jääma koju puhkama või äkki hoopis mõõdukas trenn aitab kiiremini terveks saada?

Mis haigus sul on?
Pealkirja küsimusele vastamiseks on kõige tähtsam aru saada haiguse tõsidusest. Kui sul on näiteks nohu, köha või õrn peavalu, siis arusaadavalt pole see haigus nii hull, et peaks treeningu ära jätma, kuid peaksid kindlasti jälgima trenni intenvsiivsust, et sa oma organismile liiga ei teeks. Kuid kui sul on palavik, kõrvapõletik ja haigusest tulenev lihasevalu- peaksid kindlasti koju puhkama jääma, sest need haigused koormavad keha palju rohkem, kui nt kergem nohu!

Mis trenni haiguse korral teha tohiks?
Sa oled mõistnud, et su haigus pole nii hull, et väike liigutamine paha teeks? Kuid mis trenn sulle liiga ei teeks ja veel haigemaks? Mina soovitaksin veidi tõbisena teha kergemaid trenne- kõndimine, rahulik sörkimine, jooga jne.. 
Milliseid trenne vältida?- raskeid jõutrenne, HIIT-i, sprinte jne.. Sest need koormavad keha väga ja kokkuvõttes võid endale karuteene teha ja olla veel pikemalt haige.

Kuidas tohiks tõbisena treenida?
Ma juba olen mitu korda öelnud, et ei tohiks üle pingutada ja organismile liiga teha, sest tal on niigi raske haigusega võideldes. 
Lühike madala intensiivsusega treening u 15-20minutit tegelt sulle midagi erilist imuunsuse osas ei anna. Keskmine ajakulu trennile võiks olla 45-50 minutit, su keha saab koormust ja võib samal ajal aidata kaasa tervenemisele. Kuid sa pingutad liiga üle, kui treenid juba 2h, see tekitab kehale lisa stressi ja võid jääda veel haigemaks.
Esimesel haiguse päeval võiksid teha tõesti kergema treeningu, mis koosneb venitustest või kergest kõnnakust. Teisel päeval nt 30-45 minutiline sisetreening, mis peaks siiski olema madala intensiivsusega ja pulss võiks olla < 150 maximum! Kolmandal päeval võib treening jääda 45-60 minutiliseks, kuid peaks siiski toimuma sisetingimustes ja pulss samuti < 150!  Neljandal päeval peaksid vaatama oma enesetunnet ja hoopis puhkama ning äkki juba järgmisel päeval saad oma tavalisse treeningrutiini tagasi.😉 Kuid need näited töötavad ainult, siis kui on kergem haigus (nohu, köha), tõsisema haiguse korral puhka seni kuni sa seda vajad!! 

Kuidas hoiduda haigustest?
Kuid kuidas anda endast parim, et haigus üldse kimbutama ei tuleks?! 

  • Kindlasti tuleks enamikel päevadel nädalas teha trenni!
  • Söö tervislikult! Palju puu-ja juurvilju!
  • Maga ja puhka piisavalt!
  • Pese oma käsi, sest kätel levivad pisikud kõige kiiremini!

Loodan, et teile meeldis mu postitus ja saite kõik midagi uut teada, kas siis millal, kuidas ja kas haigena treenida! Kuid kõige tähtsam on oma keha kuulata ja aru saada mida ta hetkel vajab- kas trenni või puhkust!!❤