pages

pühapäev, 31. detsember 2017

2017 on läbi, mis 2018 toob?

Vaadates kalendrisse märkame kõik, et 2017. aasta lõpuni on jäänud veel ainult loetud tunnid ning arvasin, et oleks õige mu aasta ka siin blogis läbi vaadata ja äkki panna eesmärke 2018. aastaks?!

2017
See aasta oli minu jaoks üks kõige toimetuste rikkamaid üldse! Mu elus oli palju muutusi- eraelus, kui ka trenni osas.
Fitnessi poolest olen aasta algusest saati treeneri all treeninud, Kätlini all olen treeninud nüüdseks 10 kuud ja see on olnud mu eesmärkide osas parim otsus üldse!! Ilma temata poleks ma jõudnud niii kaugele, kus ma praegu olen. Tänu temale olen korralikult lihast kasvatanud ja nüüd toomegi 2018. aastal selle "rasva"kihi alt välja ka..😉
2017. aasta algus oli minu jaoks väga tossu välja põletav. Mul oli nädalas 10-15h treeninguid, mis lõpuks kurnasid mu ära lausa nii, et pidin tegema valikuid, mida saan edasi teha ja mida mitte. Ma pidin lahkuma Amici tantsutüdrukute seast.. Lisaks samal ajal sõin ma ikka väga vähe, mu keha ei saanud kütust, mida ta vajas, kuid samal ajal andsin talle korralikult tampi ja pole ime, et ma kevadeks omadega läbi olin. 
2017. suvi oli minu jaoks väga suurte muutustega, ma sain oma esimesed sponsorlused FitShopi ja Lohilo poolt ning sealt edasi sügisel tuli palju koostöid erinevate firmadega ning erinevad loosimised ja review-d jne.. Sel suvel ma lõpuks tõestasin endale, et "Vau, ma olen selle blogiga suurt tööd teinud!" Lisaks alustasin ka kirjaliku blogi, kus teiega veidi pikemalt jutustada ning oma mõtteid kirja panna, ma ei kahetse seda isegi karvavõrd- suurepärane otsus!!🙂

Mõtlesin, et avan ka veidi seda poolt, mis on toimunud mu elus väljaspool fitnessi.. Selle poolest oli jällegi aasta, mis tõi samuti kaasa palju muutusi. Ma pidin leppima peresiseste muutustega, mis mind korralikult mõjutasid ja mu sisemiselt maatasa tegid (lähemalt ma seda lahkama ei hakka), kuid kokkuvõtes sai lõpuks kõik korda ja pere tagasi kokku.. Juulis abiellus mu kõige vanem õde Liis, pulm toimus Eismal ja oli justkui muinasjutust! Kõik oli niiii imeline ja uskumatu.. sain ka elus esimest korda pruutneitsi olla😉 2017. aasta jooksul käisin ma lausa kolm korda reisimas, mis on imeline!! Vaheldus tavaelule, veeta aega lähedastega ja lihtsalt chillida. Sel aastal reisin Egiptusesse õe ja isaga, seejärel Poola võrkpalli vaatama koos õe perega ning viimaks Türki koos õe perega jällegi. Ma olen nii tänulik, et mulle niii palju lahedaid emotsioone on võimaldatud!!❤
2017. aasta on toonud ka mu sõprusringkonnas erinevaid tuuli. Olen leidnud uusi sõpru, kellele väga tänulik olen, kuid olen ka mõnest inimesest lahti öelnud, sest mõistsin, et mul pole neid vaja ja nad pole minule usaldusväärsed. Pigem on parem õppida elama ilma sõpradeta, kes sinust ei hooli, kui kannatada nende kaheviisilist käitumist!! Lubasin endale seda postitust kirjutades, et 2018 aastasse luban ainult need inimesed, kes tegelikult minu jaoks tähtsad ja kes mind väärtustavad..



2018
Hakkasin juba mõtlema, kuidas panna kirja oma eesmärke ja mida tahan saavutada.. kuid siis mõtlesin, et jätan need praegu saladuseks ja te saate kõigest jooksvalt teada, sest hoian teid kindlasti oma eluga kursis!😉
Olge üllatusteks valmis!!



kolmapäev, 27. detsember 2017

Full day of eating vol1

Täna tulin ma sellisele ideele, et näitaksin teile ühe näitliku päeva, mida ma söön dieedil olles. Kaloreid on siis vähem, kui tavaliselt, kuid kui olla nutikas saab ka väheste kaloritega korralikult süüa! 😉

Hommikusöök
Peaaegu igal hommikul leiab mu toidulaualt pudrukausi. Täna oli menüüs Nordicu kaerahelbed kliidega (60g), Balticovo munavalged  vahustatult (50g), Foodin tooršokolaad (2tk ehk 16g), Foodin kookosevõie (10g), külmutatud maasikad (50g) ja piim kohvile (50ml). 
Kaloraaž: 449kcal


Lõuna
Kui koolipäevadel on mul koolis alati kaasa prepitud lõuna, siis vabadel päevadel toon menüüsse vaheldust ja otsustasin teha pannukaid. Koostisosad olid muna (2), Balticovo munavalged (100g), kookosjahu (20g), piim (100ml), Pombeli smuuti (100g), KFD maapähklivõi (15g), kookoshelbed (2g).
Kaloraaž: 513kcal

Vahepala
Vahepalad on mul igapäevaselt erinevad, sest päevast-päeva sama sööki süües tekiks mul tüdimus.. Täna oli esimeses vahepalas Leiburi köögiviljaröst (2 viilu), keedetud muna (1), juust (1 viil), türgi jogurt(50g), maitselt mahe hapukurk (50g) ja tomatit (50g).
Kaloraaž: 312kcal

Õhtusöök
Peedisupp on üks mu lemmikuid ja kuna seda polnud pikalt mu toidulaualt leidnud, siis tegin seda kohe mitmeks päevaks.. Ühe päeva kogused on riivitud keedupeet (200g), porgand (100g), kanafilee (100g), või (3g), türgi jogurt (50g).


Õhtuoode
Täna osutus teiseks vahepalaks Alma rasvatu kohupiimakreem (150g), vähese rasvasisaldusega kakaopulber (3g), india pähkleid (10g), mustsõstraid (25g).
Kaloraaž: 200kcal

Trennivabal päeval tuleb kogu kaloraaž 1780kcal kanti, sest sellel päeval ju kulutan ka vähem kaloreid ja kehal pole nii palju vaja! Kuid arvestades seda, et on dieet ei tunne ma üldse tühja kõhtu, sest tuleb olla nutikas ja lisada menüüsse mahukaid toite, mis poleks kaloririkkad.. 😉😉Pigem kaloririkkamad toidud samuti hommikupoole, sest enne magama minekut pole kehal nii palju lisa energiat vaja, enne magamaminekut võiks olla toidukord koosneda pigem rasvadest ja valkudest, mis öö jooksul imenduvad ja hommikuid on hea alustada süsivesiku rikkama toiduga, mis ajule kicki annab ja jõudu päevale vastu astumiseks!

Järgmiste kirjutamisteni
-Johandra💗



teisipäev, 19. detsember 2017

Jõuluõhtusöök, kas hea või halb?

Vaadates kalendrisse näete, et jõulud on kohe ukse taga ja uus aasta ring on varsti jälle täis saanud. Jõulude tulekuga seondub perega koosolemised ja ühised söögikorrad lähedastega.. kuid kas pole see nii, et väga tihti läheb söögiga n.ö "lappama"?! 
Kuidas ära hoida halba tunnet, mis sulle jääb peale liiiga suurt ja kaloririkast õhtusööki või kuidas ennetada, et ülesöömist ei juhtuks?- Vot sellest ma nüüd kirjutama hakkangi😉

Kas on vaja süüa rohkem, kui muidu?
Jõulud oleks justkui ettekääne, et "siis ju tohib", "see on ainult üks õhtu" ja "uuel aastal, uue hooga" jne- kuid kas see peab nii olema? 
Tegelt on jõuluõhtusöök justkui nagu iga teine, aga kui kodus olles sööd söögi ära, siis ega sa ju toitu juurde valmistama ei hakka, kuid jõululauas ahvatleb, see terve õhtu saatel laual nina ees. Siis ju ikka hüppab pähe mõte, et "Miks mitte süüa veidi veel.."  
Lõpuks märkamatult oled söönud enda ja mitme kõrval istuja tavapärase õhtusöögi kogused ja on endalgi ebamugav tunne, sest siis mõistad, et oled korralikult üle söönud- mul on ju õigus😄
Pigem tõsta endale üks taldrikutäis sööki, kõike mis isutab ja seejärel lase enda taldrik panna pessu, sest siis ei teki ahvatlust järjepidevalt juurde tõsta ning kui tõesti läheb kõht uuesti tühjaks on ju võimalik uus taldrik võtta.. kuid nipikas on see, et seda väga tihti ei tehta ja ongi eesmärk saavutatud, sa ei näksi mõtlematult hahaa!!

Mis valikuid jõululauas teha?
Tavapärane jõuluõhtusöök on sealiha, kartul, kapsas ja kartulisalat.. Jah, ka selliseid toite võib süüa, kuid kogustega peaksid ette vaatama, sest tegemist on siiski kaloririkaste toitudega..😉
Uuri pigem, kas pakutakse värsket toorsalatit või nt hoopis ahjukana? Neid saaksid nö koguseliselt süüa palju rohkem kui sealiha ja kartulisalatit! Ning hiljem pole samuti nii rasket tunnet, kui õhtusöögi lõpetad. 

Magustoiduks on ka tavaliselt mõni hea koogike, on ju nii? Kuid kui sa tegeled treeningutega ja toitud tervislikult, siis miks mitte teha hoopis külalistele pakkuda tervislikumat kooki? 
Maitsel isegi ei tehtaks vahet, aga jällegi oled hoidunud suurest hulgast kaloritest, mis muidu suhkrut täis kookidest tuleksid!

Läks ikka jõululauas "lappama"?
"Okei soovitused olid head, aga no ikka sõin üle.." juhtub ka sedagi. Kuid seejärel ole järgmisest hommikust kohe tagasi rajal! Ära mõtle, et "ahh, uuest aastast alustan uuesti".. 
EI!! Sa peaksid alustama kohe, sest muidu võtad edaspidigi vabamalt. Pigem lepi mõttega, et läks nii nagu läks ja, et see enam järgmistel istumistel (nt aastavahetus) ei juhtuks!  
Su kaal võib ka teha +1kg hüppe, kuid ära muretse, see pole rasv vaid hoopis keha sai harjumatult palju lisakaloreid, kuid kaal peaks umbes nädalaga juba normaliseeruma.

Kokkuvõttes igaüks otsustab ise, kuidas ta jõululauas end nuumata tahab v ei taha, kuid siin olid mõned soovitused, et seda ära hoida!
Nautige perega koosolemise aega ja kinke rohkem, kui laua taga end kurguni täis söömist!

Mõnusat jõuluaega teile
 kallid lugejad!!😍

kolmapäev, 13. detsember 2017

Johandra dieedil?!

Heihei!
Täna kirjutan veidi sellest, et ma olen lõpuks asunud dieedile.. juhhuu! Paljude jaoks seostub sõna "dieet", kui millegi halvaga, aga fitnessi maailmas elajad teavad, et see on tegelt huvitav aeg. 
Miks huvitav?- sest siis sa saad teada, mis bulk-i perioodil teha oled suutnud ja näed lõpuks, mis seal rasva/naha kihi all toimub!! 

Mis dieedi algusega muutus?
Alguses tegelt suuri muutusi ei tulnudki, söögilaua jätsime algul puutumata ja lisasime juurde treenigutel koormust ja aeroobset, et näha, kas kaal hakkab ka nii liikuma.. Aga kahjuks sellest ei piisanud nii, et 2 nädalat peale cut-i algust kärpisime ka kaloreid.
 Ja ärge arvake, et viisime kalorid kohe hästi madalale- EI! Seda tuleb teha sujuvalt pikema aja jooksul, sest muidu võib keha lihtsalt šoki saada. 

Kui bulk-i ajal sõin igapäevaselt 2200kcal, siis nüüd vähendasime kaloraaži tasapisi. Trennipäevade kaloraažiks sai 2100 kcal ja trennivabadel 1900kcal. Kuid nüüd nädala aega hiljem vähendasime mõlemal päeval -100kcal!😉 (Makrosid ma ei jaga, sest tean, et on neid, kes neid lihtsalt enda menüüsse võivad kopeerida, aga sellel pole mõtet, sest iga inimene on erimoodi ja samad kriteeriumid ei kehti kõigile!! :))
Lisaks kalorite kärpimisele tuli toidulaud puhtaks teha.. see tähendab seda, et ei ole enam iifym (if it fits your macros)! Vaid toidulaual on suuremal osad lihtsad toidud, mis ei sisalda suurel hulgal koostisosi ja on pigem mahukamad. Samuti suuname süsivesikud pigem hommiku ja trenni juurde ja õhtul saan süsivesikuid ainult köögiviljadest!
 Lisaks palus treener, et vähendaksin suhkruasendajate tarbimist, nii vähe kui võimalik ja nii palju kui vajalik! Vahest ikka magusaisu vastu võtan Lohilo või Nije puddingu, aga igapäevaselt neid kahjuks enam tarbida ei tohi.. 

Trennisaalis tuli samuti muutusi teha, sest bulk-i ajal süües suurem hulk kaloreid tuli neid ka trennisaalis ära kasutada, aga kui nüüd saab keha toitu, peab ka raskustega ette vaatama, et keha üle ei koormaks! Muidugi ei vähendanud ma 50% raskuseid, aga ikka vaatan, et saaksin teha harjutusi ilusti nii palju seeriaid-kordusi, kui vaja ning ei tõmba ennast täiesti nulli! 
Bulk-il oli seeriate vahemik u 4x6-8 (ehk neli seeriat ja 6-8kordust). Raskused olid pigem siiski suured ja maksimumi lähedal. Nüüd cut-ile asudes oli esimesed 3 nädalat 3x15, seejärel 4. nädalast on 4x12 ja aja möödudes tuleb 5x10. Jällegi suurendame mahtu rahulikult, mitte ei torma! Aeroobse poolest tuli sedagi juurde. Kui varem tegin ainult 15-minutit enne või pärast trenni, siis nüüd tuleb iganädalaselt 5 minutit lisa aeroobset juurde. Nt see nädal tegin juba 35-minutit, aga järgmine nädal jõuab see juba 40-minutini. 

Minuni on jõudnud ka küsimusi, et kas mu tujud ja emotsioonid on dieedi algusega muutunud. Ise ennast ju kõrvalt ei näe nii, et sellele vastamiseks küsisin õelt, et mis tema arvab. Johanna ütles, et siiani küll suuremaid muutusi olnud ei ole.. 
Ma olen alati olnud pigem rahuliku ja vaiksema poolne ning hoian pigem asjad enda sees, kuid mõne aja tagant ma võin plahvatada ja öelda välja kõik selle, mida endas kinni olen pikemalt hoidnud. Aga tulles tagasi teema juurde, siis- ei 4 nädala jooksul mu käitumine ega emotsioonid muutunud ei ole.. aga kes teab dieeti on veel üle poole ees, kes teab mis saama hakkab!😉

Lisan siia mõned pildid ka:


Juba järgmise postituseni..
-Johandra 

pühapäev, 3. detsember 2017

Kuidas jõudsin mina tervisliku elustiilini?

Heips!
Täna jõudsin lõpuks arvuti taha, et kribada teile uus postitus. Ma satun arvutisse niii harva, sest mu elutempo on ikka ulmeliselt kiire. Tuhisen ühest kohast teise, päevad ja nädalad ainult jooksevad mööda. 
Kuid tänase postituse juurde jõudes, siis kirjutan teile veidi pikemalt lahti, kuidas on minu teekond olnud siiani, kus punktis ma praegu olen! 

Aasta 2014

Umbes 2014 aasta keskpaigul leidsin enda jaoks jõusaali.. kuidas? Algas see sellega, et ma ei olnud oma keha ja välimusega rahul- midagi tuli muuta!! Mu õde ja ema käisid jõusaalis ja see tundus nii uus ja huvitav ning mõtlesin, miks mitte ka ise proovida.. Nad treenisid ja toitusid ka tervislikult, siis olid ju just nemad need, kes kodus tervislikemaid toite valmistasid ja nii tuli mul ju hakkata vaikselt "harjuma". Alguses oli muidugi imelik, kui nad mul kodujuustu vms süüa palusid, see tundus niii vastik!! Aga vot, iga asjaga võib ära harjuda ja nüüd mulle maitseb see ju väga! Niiet suured tänusõnad mu emmele ja õele, kes te mulle pisiku külge andsite😍 Sellest ajast hakkasin regulaarselt käima jõusaalis, toitusin samuti tervislikumalt ja vähendasin aina rohkem cheat-e. 
Kui keegi mõtleb, et "Kuidas ta suutis?", siis arvestage fakti, et olin alles 12, aga siiski oli piisavalt tahtejõudu, et öelda neile ei!!

Aasta 2016

Kaks aastat sai mööda sellest, kui olin oma treeninguid ja tervisliku toitumist alustanud. Olin vahepeal kaotanud 10kg- kehakaalu number alla 50kg, ma ei pidanud enam taluma norimist, et olen paks vms.. nüüd peeti mind hoopis liiga peenikeseks?! 
Tundub nagu veidi surnud ring- kas siis kuidagi pole hea ja kuidagi ei sobi? Teate, norimine on üks kõige õudsamaid asju, mida kellegile teha! See teeb noritavale nii haiget, tekitab halbu mõtteid, mis viivad veel hullemate tegudeni.. Palun- ära ole kiusaja!!
Kui varem olin jõusaalis kaustanud põhiliselt ainult aeroobseid masinaid ja treeninud kõhulihaseid, siis 2016 aastal alustasin õega ka jõutreeninguid! Alguses muidugi väikeste raskustega ja rohkem kordusi, aga see tunne oli nii hea ja sain aru, et see ongi just mulle! Treeningud jätkusid ja soov oli kasvatada lihast, sest olin ju nii-nii peenikene.. Aga oma tegutsemisega kahjuks progressi ei tulnud ka peale terve aasta kestnud treeninguid.


Aasta 2017

Aasta alguses sai mul täis terve aasta jõutreeninguid, aga mida ei olnud oli areng.. miks? Sest tegelikult oma peaga leiutades ei tule midagi välja.. Võtsin ühendust Rakvere treeneri Kätlin (Kärdi) Heiskoneniga, kellega kavaga hakkasin jõusaalis treenima ja toitumisega aitas mind algul Helena Mang. Kuid aja möödudes mõistsin, et on mõtekam, kui treener tegeleb mõlema poolega, mis toimub köögis kui ka saalis! 
2017. aasta Veebruaris alustades olin ma ikka väga skinny, aga hakkates rohkem sööma (kaloreid tuli juurde lausa +700-800) hakkas tulema ka areng ja mul oli nii palju jõudu. Ma ei vaevelnud enam peavalude ega pearingluste käes vaid ma nautisin treeninguid ja tervisliku elustiili. Ja i love it!!
2017 aastal tehtud progress on ikka ulmeline! Ma poleks kunagi arvanud, et kui näen nii palju vaeva, siis tulevad ka sellele vastavad tulemused- ja veel millised!! Ma ei ole enam lihtsalt lapse paksuses ja ma ei ole ka liiga peenike plikatirts! Mul on lihast ja mul on kurve ning ma enam ei kahtle selles, et ei ole sobiva välimusega.. need kes nii arvavad, mind ausalt ei huvita!!



Kuhu edasi?

Okei, treenin jõusaalis, kasvatan lihast, söön tervislikult.. kõik on tore, aga nagu midagi võiks ju veel olla? Sellel hetkel mõistsin, et mis oleks kui võtaksin eesmärgiks võistelda Bikiini Fitnessis?! Kätlin, ehk mu treener ütles, et see on super idee, sest siis on ka eesmärk, mille nimel treenida. Ja nüüd selle nimel ma näen igapäevaselt vaeva- treenin ja toitun puhtalt, et täita oma eesmärk!
Ma olen sellele palju mõelnud, et miks ma ei võiks lihtsalt nautida "normaalset" elu, et söön millal tahan, ei muretse, mis kell on jnejne.. Aga tegelikult mõistan, et seda ei ole mulle vaja, sest ma naudin, seda mida teen ja 100%-liselt. 
Kuid ausalt öeldes, bulk-i ajal ongi mul toidulaud väga rikkalik ja ei pea endale midagi keelama ja naudin mõistuse piires kõike! 
Tean, et on neid inimesi, kes ei saa aru, miks ma seda teen, aga mul ei olegi nende mõistmist vaja. Tähtis on see, et ise mõistan miks ja mida teen! 
Mul on eesmärk ja ma püüdlen sellepoole, ma saavutan midagi, mida ma pole kunagi varem teinud- see tähendab, et pean tegema midagi mida ma kunagi varem pole teinud! 


Selline ongi olnud mu teekond siiani.. Loodan, et see motiveerib ka sind trenni minema ja tervislikumalt toituma, kui sul muidu selleks motivatsioon puudub, usu see muutub juba 2-3 kuuga rutiinseks ja kui sa ei lähe trenni, siis just imelik tunne, et miski oleks puudu!

Kallid-paid!
-Johandra