pages

pühapäev, 29. oktoober 2017

Võtame oktoobri kuu otsad kokku

Hei armsad lugejad!

Täna kirjutan oma oktoobri kuus toimunud sündmustest, mille te juba lugesite välja pealkirjast hihii! Siin on muidugi juttu ka trennist ja toitumisest ja selle ka seonduvast, aga teisest küljest kirjutan ka sellest, mis mu elus väljaspool blogimist toimub. Niiet siit alates igaüks teab, kas tahab edasi lugeda :)

Johandra 15. sünnipäev
Just nii, oktoobris on mu sünnipäev ja ma sain juba 15! Uskumatu, kui kiiresti aeg läheb!! Sünnipäeva sai pidada kohe mitmel päeval, ühel päeval perega ja samuti järgmine päev sõpradega. Mul oli niii tore mõlemal peol, sest kellele ei meeldiks tähelepanu keskmes olla :))
Isegi Lohilo tiimilt sain armsa üllatuse Njie puddingute näol, mille üle olin väga üllatunud- nii armas!! 
 


Rutiin-rutiin
Rõõmsatest teemadest hoopis veidi tõsistemate juurde.. Kaheksas klass on ikka juba minu jaoks vägaa raske.. Eelmistel aastatel tuli mul kõik iseenesest, ma ei pidanud eriti pingutama, aga lõpetasin alati kiituskirjaga, aga 8.kl muutis kõike. Kuu algul reisilt tagasi tulles pidi ruttu rutiini saama ja hakkama korralikult õppima. Kuid siis tuli paar ütleme nii "halba hinnet" ja sain aru, et davai aeg on hakkata pingutama. Aga uskuge või mitte, see oli minu jaoks harjumatu, sest ma pole seda kunagi pidanud tegema.. 
Vahepeal tuli oodatud vaheaeg ja ma lubasin endale, et peale seda ma hakkan palju korralikumalt õppima, et hinded jälle korda saada! Loogiliselt võtab palju aega ka blogimine ja sellepärast ma ei saa ka nii tihti postitada, sest ma lihtsalt ei satu arvuti taha, et pikemalt teile kribada. Instagramis ikka püüan olla nii aktiivne, kui võimalik! 
Kuid mu koolipäevad ongi praegu sellised: Tõusen, kooli (saab läbi vastavalt, kas 14-15), siis trenni (lõpetan 16-17), ruttu koju ja laua taha õppima (kulub ka umbes tunnike), valmistan perele õhtusöögi ja kell ongi järsku saanud 19-20!! Õhtul tahaks ju niisama ka olla ja nt raamatut lugeda ja ongi aeg saanud jõudnud 22.30ni, millal suundun magama. 
Polegi väga aega niisama lebotada vaid koguaeg on midagi teha!! 

 
Eesti Meistrivõistlused fitnessis ja kulturismis
Sel aastal pakkus Amani mulle võimaluse tulla lava taha tiimi appi, mille ma muidugi 100% vastu võtsin, nii lahe kogemus enne, kui ise ükskord lavale lähen..
Reedel ehk päev enne võistlusi sõitsin bussiga Tallinnasse, Ammi tuli mulle bussile vastu ning juba mõne aja pärast hakkasime suunduma Salme Kultuurikeskuse poole, et järgmiseks päevaks ettevalmistusi teha. 18 alustasime seinte kiletamise ja põrandate katmisega, sest muidu grimm rikuks lihtsalt kõik seinad ja põrandad ära. Umbes 2 tunniga saime kõik kiletatud ja seejärel oli koosolek, kus arutasime läbi kõigi ülessanded võistluspäevaks ja siis saimegi suunduda koju. Sõime õhtust ja prepisime järgmiseks päevaks ja oligi aeg jääda magama, sest ees oli ootamas pikk päev!
Laupäeval ärkasime äratuse peale juba 6.40, kuid voodist me muidugi kohe ülesse ei saanud (mille pärast hiljem jooksime, et õigeks ajaks autosse jõuda :D). Hommiku kütus sisse ja suundusime Salmesse. Päeva jooksul sai palju erinevaid ameteid proovitud. Alustasime käepaelte letist, kus siis jagasime pressi/vipi kaarte ja muidugi ka käepaelu. Võistluse algades läksin saali, et kontrollida, et inimesed ei istuks ilma õige kaardita VIP tsooni. Vahepeal olin ka uksel, et kontrollida käepaelu, sest oli ka neid, kes arvasid, et kõnnivad niisama sisse! :D
Mulle jäi üritusest niiiii hea emotsioon sisse! Mul oli tunne nagu oleksin olnud seal oma suure hulga sõbrannadega. Igalpool olid inimesed, kellega suhtlen instagrami ja blogi kaudu tihti ja tundus nagu oleks vanad sõbrannad, sest kallistamine tundus justkui loomulik :)) tegelt polnud suuremat osa inimestest varem näinudki hihii! Ja noo see motivatsioon suurepärastest võistlejatest: VAU! Sellest võiks lausa eraldi postituse kirjutada..
 Kuid peale ürituse lõppu korjasime lavataguse kokku ehk jälle tuli  kõik kiled/pildid/sildid maha võtta, õnneks see läks palju kiiremini, kui ülespanek! Siis saime kingiks lilled ja nännikoti ning sellega sai meie jaoks üritus läbi! Seejärel suundusime Team Kiivikase liikmetega Dereku Burgerisse suurepäraselt läinud päeva tähistama, oli jällegi väga mõnus õhtupoolik!
Pühapäeval ärkasime umbes 9 paiku ja Amani hakkas mulle hommikusööki valmistama, milleks tulid imemaitsvad proteiinipannukad (ja wow, kui ilusad veel lisaks)!! Siis pakkisin kodinad kokku ja suundusin tagasi Rakvere poole.
 
 


Selline saigi, siis Oktoobri kuud kokkuvõttev postitus läbi.. Arvan, et kõik tähtis ja vajalik sai räägitud ja pikemalt läbi kirjutatud. Tänu vaheajale sain ka rohkem postitusi ette kirjutatud nii, et nende puudust enam tulla ei tohiks :))
Juba uute kirjutamisteni
-Johandra

pühapäev, 15. oktoober 2017

1. osa -Bulking, cuting ja..

Heihei!

Täna olen tagasi blogis, et kirjutada veidi pikemalt lahti mis asi on bulking ehk lihase kasvatus periood, mis on cutting ehk rasva% madaldamise periood ja mis on see, kui on kaaluseisak.
Bulking ehk lihase kasvatus periood
Bulki eesmärk on lihaste kasvatamine, mille jaoks tõstetakse kaloraaž plussi ehk sa pead sööma rohkem, kui kulutad, et kehal oleks nn varu, millest lihas kasvada saaks. Lisak vähendatakse või võetakse cardio treeningplaanist välja. Bulkingu ajal tuleb juurde kehakaalu, nii lihase kui ka rasva arvelt!

Aga lihase kasvatust on võimalik teha kahel viisil:
  • Clean bulk ehk puhta toitumisega lihase kasvatus
Kui otsustad hakkata bulkima, siis nagu öeldud tuleb tõsta kaloraaži plussi ja seda tuleb ka teha sujuvalt teha, mitte boom ja nt 700 kcal laksust juurde! Iganädalaselt veidi kaloreid lisades saad ise vaadata, millal hakkab kehakaal liiga ruttu tõusma või kui ei tõuse üldse, siis peaks jällegi kaloreid tõstma. Clean bulkingul peaks 90% toidulauas olevatest toitudest olema siiski nii-öelda tervislikud. Ülejäänud 10% las jääb cheatingutele, näiteks 1-2x nädalas midagi sellist, mis muidu menüüsse ei sobiks. Puhta toitumisega lihase kasvatus peaks ka kaalutõusu hoidma aeglasema ja aitama kaalul mitte liiga kiiresti juurde tulla.. (Võrreldes dirty bulkinguga)!

  • Dirty bulk ehk "kookide pealt tulnud vorm"
Tavaliselt koogivormi tegijad on need, kes toovad kookide/maisutuste/kiirtoidu söömise põhjenduseks, et nad "bulkivad".. Dirty bulki ajal tava liselt on menüüs siiski suurem osa cheate, sest et nüüd nagu ju tohib?! Aga tegelt, siis peab leppima ka kiire vormi pehmenemise ja kiirema kaalutõusuga.. Tavaliselt söögid, mida "koogivormi" tehes on madalad toiteväärtustelt, aga kaloreid on seal ikka korralikult!

Mina tegelen praegu clean bulkinguga, mu toidulaual on 90-95%ulatuses siiski toiteväärtuselt kõrged road ja kalorite poolest kindlasti ka!ütlen ilma mingi mureta välja, et olen nüüd veebruarist on mu kaal tõusnud +5kg! Usun, et paljud mõtlevad oioii, et kuidas ma sellega leppida suudan, aga võin öelda, et ega algul ikka ongi raske.. Aga tänu mu treenerile Kätlinile suutsin ma sellega leppida, sest ma teen seda siiski eesmärgi nimel ja need pole nimelt madalad! 😉😉😉 Kuid bulkil on siiski ka häid külgi, ma saan nautida ka nii-öelda mitte healthysid toite, ma näen arengut nii lihase kasvu, kui ka jõunumbrite pealt ja ma pole lõpuks ometi pesulaud vaid mulle on nagu tekkinud booty..  On ju asju mille üle õnnelik olla!!
PS! igaksjuhuks lisan, et palun ärge hakkage enda peaga leiutama jalgratast, kui see on juba leiutatud.. Võtke ühendust mõne selle ala asjatundjaga, et mitte teha endale ja oma kehale karuteenet. Sest kui sul siiski pole teadmisi, siis võid ükskõik mida välja genereerida! Usalda targemaid! 
Järgmine postitus sellest sarjast tuleb juba cuttingu kohta nii, et jääge ootama!
-Johandra❤


pühapäev, 8. oktoober 2017

Kõik hinnas puhkus, nauding või..?

Saukisau!

Täna olen hoopis sellise postitusega väljas, kus räägin kurikuulsast kõik hinnas puhkusest. (arvan, et lugesite selle pealkirjast välja juba hahaa!😃) Aga muidugi on eestlaste seas kindlasti väga tavaline käia puhkusel, mis ongi selline päiksereis. Nädala aega naudid päikest, sooja ilma ja palju sööke. Kuna eestis meil ju väga suve ei ole on kõik, kellel võimalused reisimas. Kuid tihe küsimus on see, et kuidas saada reisi peal ahvatlustele vastu??! Sellest ma kirjutama hakkangi.

Kas peaksin ennast koguaeg keelama?
Need, kes on rohkem fitnessi sisse elanud ja kellele see on juba tavapärane võib kindlasti reisile minek tuua igasuguseid mõtteid pähe. Kas nautida veidi ebatervislike asju ka, kas süüa ainult tomatit-kapsast või minna täiesti hulluks ja "cheatida" terve nädal? Ausalt öeldes tulevad need mõtted just mulle pähe, millest tuli üldse idee neid ka teiega jagada.. Ma arvan, et hästi suurt rolli mängib see palju sa päeva jooksul liigud! Lebotad terve päeva= lubad veidi vähem cheate, liigud palju ringi= naudid rohkem ebatervislike sööke- easy as that! Ma ise kavatsesin endale kindlasti head ja paremat lubada, arvestades seda, kui kontrollitud toitumine on mul igapäevaselt kodus. Aga kui arvad, et ei tahagi jätse jne, siis muidugi sööma neid ei pea, aga siiski puhkusel peaks ju nautima- millal siis veel?

Kas ma peaksin tegema trenni?
Ma arvan, et sellele küsimusele saab kahte moodi. Kui käisin eelmine kuu Poolas, siis oli mul eelnevalt koguaeg olnud trennid ja arvan, et pool aastat polnud ühtegi vaba nädalat olnudki. Koguaeg kava järgi trennid ja nädalas puhkepäevad, aga sellist, kus oleksin niisama ei olnud. Siis treener ütles, et puhkaksin selle nädala ja nii ma tegingi! Tagasitulles oli palju-palju motivatsiooni ning trenni minna veel suurem rõõm.
Aga seekord on kindlasti jõusaalitrennid minu puhkuseplaanis sees, kuna just eelmine kuu oli nii, et puhkasin nädala reisil, siis tulin koju ja jäin haigeks. Sellest pole ammu aega möödas nii, et uut puhkenädalat ma võtma ei hakka. Kätliniga jälle räägitud ja ta nõustus täiesti mu mõttega nii, et nii see otsus jääbki ja edasi kaebamisele ei kuulu hahaa!

Tervislikud valikud, mis ma tegin
Eesmärk on leida kindlasti valgu allikaid, sest süsivesikuid ja rasvu saad sa igaltpoolt kätte! Lisan siia alla pilte enda valikutest :))
↓↓↓↓













"Cheat" toidud
↓↓↓↓




Muidugi oli, mul cheat-toite rohkem, aga kõiki ma üles ei pildistanud. Ma jäin oma puhkusega väga rahule, sest ma tegin peaaegu igapäevaselt trenni, aga samas tasakaaluks nautisin häid sööke. Nüüd olen tagasi Eestis ja mu tavaline rutiin tavasöökidega muidugi jätkub! Ma olen veel rohkem motiveeritud, kui enne reisi.. puhkus tuli väga kasuks!

Julgustan teid samuti puhkusel tervislike valikuid tegema ning ka tehke trenni, sest just puhkusel on ju selleks palju aega!😉

-Johandra