pages

pühapäev, 17. juuni 2018

EBA 2018

Okei, kust ma siis alustada võiksin.. MA VÕITSIN EESTI BLOGIAUHINDADEL NOORTEBLOGIDE KATEGOORIAS ESIMESE KOHA!!

Ma ütlen ausalt, et see eesmärk, mul EBA-le registreerides oligi- see kinni panna. Püüdsin koguaeg mõelda seda nii, et mina lähen ja võidan, kuid ega elus ei saa milleski kindel olla- püsis minu südames väike kahtlusepisik, et kas ma ikka võidan?! Sain korraldusmeeskonnalt mõni aeg enne üritust teada, et olen jõudnud nominentide sekka ja minu kohalolek üritusel on hädavajalik, see tähendas minu jaoks juba suurt saavutust.. ma olin jõudnud top 3 sekka. 
16. juuni oli minu jaoks ärevust täis päev, seda kõige sõnaotsesemas mõttes. Mõtted olid hommikust saati sellel, et õhtul ongi see kaua oodatud õhtu käes. Lõuna paiku tegin lokikesed ja õde tegi mu meigi. Mõtlesin lausa, et olen extra ning panin kunstripsud, kuid ülla-ülla muidugi need mul korralikult kinni jääda ei tahtnud.. jah, just sellisel minu jaoks tähtsal päeval hakkasid need jamama :D Tallinna jõudes tirisin need ilusti ära ning värvisin lihtsalt ripsmetuššiga, mis siis ikka olen naturaalsem :))  
(alumisel pildil need väiksed pätid veel peal hahaa) 
Enne ürituse algust istusime Telliskivi loomelinnakus ühes kohvikus ning seejärel oligi aeg üritusele minna. Olin oma õed ja kallima võtnud toeks, sest üksinda oleksin olnud täitsa närvipundar (mida ma olin nagunii) :D 



Eesti Blogiauhindade gala hakkas mingi "keemiateatriga"? Mille poindist ma tegelt aru ei saanud, sest trikid ei olnud midagi nii VAUd..  See kestis umbkaudu 30 minutit, seejärel hakkas autasustamine. Järjest nimetati kategooriad, nominendid ja võitja. Võitja läks lavale, istus Anu Saagimi kõrvale, kes siis küsimusi küsis. Kord jõudis noorblogijateni ning nimetati mu nimi. Püüdsin säilitada rahulikust, aga muidugi see mul välja ei tulnud. Ma värisesin üle keha ja sõnad ei tulnud suust. Ütleme nii, et olin šoki seisundis hahaa! 
Ega ma (täpselt) ei mäleta, mida minult küsiti ja mida ma vastasin, sest ma ei suutnud keskenduda- ainus mis mu mõtetes jooksis oli see, et JOHANDRA YOU DID IT!!
(usun, et pildid ütlevad rohkem kui sõnad)

Läksin peale lühikest intervjuud tagasi oma kohale ja puhkesin lihtsalt nutma. Pisarad tulid muidugi õnnest!! Ma lihtsalt vaatasin raamitud diplomit ja mõtlesin, et kuidas see võimalik on?! Kallim mu kõrval aina sosistas mulle kõrva, kui uhke ta on ja kui tubli ma olen + telefoni kätte võttes nägin, kuidas aina hakka tulema õnnesoove, lähedastelt ja blogi jälgijatelt. Ürituse lõppedes jooksid mu õed mind õnnitlema ja samuti ka teised tuttavad ja blogijad. Ausalt öeldes olin ikka šoki seisundis ja sõnatu. Tegime mõned pildid ja suundusime Kivi-Paber-Kääridesse ning enne koju suundumist peautsime McDonaldsis, et võtta ühed McFlurryd. PS! See oli mu lubadus, et kui võidan siis astun sammud üle mitme aasta kiirtoidurestorani! Oli hea jäts küll😉


Koju jõudes õnnitlesid mind veel mu vanemad ning hakkasin vaatama, mis kingikottidesse huvitavat on poetatud. Näiteks sain kutse surfi- ja kokteilikoolitusele, rullimašaasi kinkekaardi, kullaga kaetud kõrvarõngad, palju-palju ilutooteid ja pea sponsoriks oli iroonilisel kombel Estrella :D Nad pidid hakkama saatma iga kuu mulle krõpsu kuni 2018 aasta lõpuni hehee.. eks siis mu sõpradel veab, sest neile ma neid söötma hakkan😅


Kokkuvõtteks ütlen, et poleks osanud sellist tiitlit loota never ever. Mu blogi sai täpselt 667 häält ja teine koht sai 341- vahe on ikka uskumatult suur! Ma ise imestasin väga, kui palju on neid inimesi kes võtsid vaevaks hääletada :))
 Arvestades seda, et olen niivõrd noor ja blogi pidanud alles kaks aastat.  Ma olen oma jälgijatega üdini aus ja tundub, et see inimestele meeldibki! Lisaks tahan tänada just sind armas lugeja ja mu blogi jälgija, tahan öelda aitäh igaühele, kes võttis vaevaks minu poolt hääletada! See võit tuli mulle tänu teile ja see kuulub justkui meile kõigile.. kõik mu jälgijad, teadke, et olete mulle ääretult kallid!!💓

2017 oli minu aasta, 2018 on minu aasta ja 2019 tuleb veel parem kui eelnevad kaks! Sihid aina kõrgemale😉
Kallid-paid ja järgmise postituseni!

neljapäev, 14. juuni 2018

Eelmisest tavalisest jutsustamis postituses on juba tükk aega möödas nii, et on aeg üheks kiireks update-ks.

Veebruarist on juba möödas 4 kuud, aga siiani jooksen ma mööda arste, et saada teada, mis siis puusaga õige viga on. Mai lõpus seadsin oma sammud Tallinna Audentese ortopeedi Mihkel Mardna juurde, keda mulle Kelly Sildaru soovitanud oli. Lühikese 20-minutilise vastuvõtu jooksul arvas Dr. Mardna, et mul on labrumi-kõhre kahjustus. Mis on tekkinud kas ületreeningul või on see juba sünniga kaasas ning väljendus nüüd jooksulindil jooksmisega. Lihtsalt, et pilt oleks selgem saadeti mind MRT uuringule.  MRT aparaat on nagu tunnel, mida ümbritseb magnet. Patsient heidab pikali uuringulauale, mis seejärel sõidutatakse tunnelisse. 


Viis päeva hiljem ootas mind järjekordne Dr. Mardna vastuvõtt, mida närvipinges ootasin. Tulemuseks sain sellise vastuse, et mul on puusaliigese kõhre haigusseisund, ülemises osas on umbes 6mm suurune defekt. See pisike defekt ongi mulle valu tekitanud pikad neli kuud ja hoidnud mind treeningutega tasaselt. Arst määras mulle ravikuuri Arcoxia ravimi näol, mis aitab kõhrede hävimist peatada ning samuti ei tohiks tekkida põletikku. Lisaks on mul korraldus süüa glükosamiini ja D-vitamiini. Samuti sain samal päeval korralduse minna füsioterapeudi juurde, kes andis mulle vajalikud harjutused, mida pean augustini tegema. Augusti lõpus lähen uuele vastuvõtule, kui Soomest tuleb spetsiaalne arst Dr. Kaarineni vastuvõtule, kes otsustab- kas ravi on aidanud ja piisav või tuleb teha ikkagi operatsioon. 
Nüüd pole mul muud teha, kui teha AINULT ülakeha treeninguid, 5x nädalas teha venitusharjutusi/rullida mašaasirulliga ja vändata ratast ning süüa rohte. 😄 Ootan, treenin ja loodan, et kõik läheb hästi. Muidugi pean end hoidma, sest praegu on väga kerge asja hullemaks ajada. Seda küll vaja pole.


Nüüd puusa jutt kõrvale jättes, siis mul hakkas ju kaua oodatud suvevaheaeg. See tähendab palju-palju rohkem vaba aega, mida veeta lähedastega, treenides, köögis kokates jne.. Tundub, et mulle pole puhkust vaja ning leidsin sellele lahenduse. Ma otsustasin teha autojuhi load aka piimakad, sest vanust kõigest 15 hahaa.. Kuigi sõita saan ainult 18. aastaste kõrval, siis siiski tundus see minu jaoks huvitav. Moosisin vanemad ära ning kui kõik läheb plaanipäraselt- peaks mul olema suve lõpuks load kindlalt tehtud. 
Lisaks ootab mind ka Laupäeval Eesti Blogiauhinnad, mida juba väga-väga ootan. Nad saatsid mulle ka meili, et olen jõudnud piisavalt kõrgele kohale, et mu kohalolek on hädavajalik!! Niiet ma olen väga excited!!

Mõnusat suve algust armsad lugejad! Panen teile ka oma tagajärgedest südamele, et leidke ikka suvel aega treenida!😉

teisipäev, 12. juuni 2018

Teeme juttu toidulisanditest

Täna võtame luubi alla mu lemmikud toidulisandid ja tervisetoidud, mis mu toidulaualt leiab. 85% mu toidulauast on "puhas", aga et nautida paremaid maitseid kasutan ka mingil määral toidulisandeid aka 15% toidulaual olevatest toodetest.Kuna maailmas on tervislik toitumine aina rohkem massidesse läinud, toodetakse aina rohkem erinevaid tervisetooteid, kuid igaühel tekivad ju oma lemmikud.

Pähklivõid ja šokolaadikreemid
Need on korralikud salapärased tooted. Suurepärased magusaisu leevendajad kuid ka tervislik rasvade allikas, kuid on väga kalorikkad. Mina söön alati 100% pähklitest tehtud võiesid, sest siis ei ole seal erinevaid lisaaineid. Pähklikreeme saab kasutada nt pudrul, pannukatel või süüa lusikaga purgist.. njämm!

Kalorivabad kastmed
Madala kalorusesega ehk peaaegu kalorivabad Zero kastmed võitsid mu südame esimesest proovimisest ja lisaks kõik, kes pere/sõprade seas proovisid ei uskunud, et antud toode võib tõesti olla tervislik! Minust on saanud selle toote järgi täitsa hull, peaaegu igapäevaselt kasutan magusaid kastmeid mõne toidukorra juures. 
Lisaks on olemas ka soolased Zero kastmed nt grillliha juurde!😉

Valgubatoonid
Kas sa oled üks neist inimestest, kel tekivad alatihti magusaisud, aga ei tahaks süüa midagi n.ö ebatervislikku?! Siis on suurepäraseks asenduseks valgubatoonid, mis on imehead! Mulle meeldivad väga nt Barebellsi, Grenade Carb Killa, Fast Roxi ja Gladiaatori batoonid. Kõigil neil on mõnus tekstuur, pole suhkruasendajate maitset ning kaotavad magusaisu! 

Smuutid
Vaatad kella, et oleks aeg midagi hamba alla pista, kuid tegelt kõht pole veel eriti tühi? See tähendab, et aeg oleks üheks maitsvaks smuutiks. Kui ma käigupealt tahan midagi süüa või kusagile kaasa võtta, siis on alati mul kotis Pombeli smuuti, mis on mugava pakendi tõttu super transportimiseks. 
Kodus olles meeldib mulle oma smuutid ise teha. Lisan kokkuoma lemmikud marjad, banaani, maitsestamata kohupiima ja smuutipulbreid lisa vitamiinide saamiseks!

BCAA joogid
Tunned, et tahaks juua midagi gaseeritud või ka magusat? Kuid samas sa tead, et mahlad sisaldavad palju suhkrut.. siin tulevad appi BCAA joogid, mis üldjuhul on gaseeritud ja ka väga magusa maitsega. Joogid sisaldavad ka aminohappeid, mis aitavad valkudel imenduda. Minu jaoks super asendus tavalisele fantale/cocale! 


neljapäev, 31. mai 2018

Minu lemmik pudru retsept!!

Kas sina oled üks neist jälgijatest, kes vaatab igal hommikul mu pudrupilte ja mõtled, et ohh.. tahaks isegi sellist teha? Siis nüüd on sellele lahendus avaldan teile retsepti, mis on küll storydes läbi jooksnud, aga nüüd panen ta siia püsivalt ülesse, et iga pudrufänn seda katsetada saaks.

Vahustatud munavalgetega pudrumudru

Koostisosad:
40g enda valitud kaerahelbeid
100g munavalgeid
vesi
veidi steviat ja soola
+
enda valitud lisandid:
maapähklivõi
tume šokolaad
marjad
puuviljad jne..

Alustuseks kaalu potti kaerahelbed, pane need veega (nii palju, et helbed oleks kaetud ja veidi peale) pliidile keema.
Lisa näpuotsa täis soola ja pool supilusikat steviat. Pane keema kõige tugevamal kuumusel. Aegajalt segades!! Samal ajal kaalu suuremasse kaussi munavalged, millele lisad näpuotsatäis soola ja supilusikas steviat. Vahusta munavalged miksriga tugevaks vahuks. Kui puder on tõusnud keema, keera pliidi kuumus 0-i.
Lisa vähehaaval munavalgeid nii, et saaksid korralikult läbi segada kuni kogu munavalgemass on segatud kaerahelvestega. 
Seejärel kalla puder kaussi ja naudi enda valitud lisanditega.. Minu lemmikud valikud on maapähklivõi, maasikad ja banaan😉



Head katsetamist ja magusaid hommikuid! 💓

kolmapäev, 30. mai 2018

Fitness rakendused mida kasutan

Täna võtan luubi alla fitness rakendused, mida ma kasutan või mis on minu meelest kasulikud.

1. MyFitnessPal
Arvan, et see on üks kõige enam kasutatud äpp, sest igal teisel on see oma telefonis- muidugi ei tea paljud seda kasutavad, aga kuulnud on seda nime paljud. Tegemist on siis niiöelda nuti-toidupäevikuga. Saad grammi kaupa panna kirja toiduained, mida sööd- äpp lööb sulle kaloraazi ja makrod(süsivesikud, valgud, rasvad). Äpp on väga mugav, sest enda peaga tuleb tegelikult väga vähe mõelda. 
+ äpp on tasuta
- pead siiski oskama endale panna paika kaloraazi ja makrod, sest äpp võtab ise selle huupi


2. Health
Vastav äpp on küll ainult iPhone-des. 
See äpp on imehea, kui sul pole pulsikella, aga sa kannad telefoni endaga igalpool kaasas. Health äpp loeb samme, kõndimis+jooksu kilomeetreid ja korruseid, mida oled läbinud. Mul on endal küll pulsikell, mida ma igapäevaselt ei kasuta, siis on mugav hoopis telefonist vaadata. 
+ Apple omanikele on see äpp tasuta
- see ei pruugi olla kõige täpsem, sest ega su telefon 24/7 sul käes või taskus pole


3. Foodie
See äpp on suurpärane toidupiltide töötlemiseks. Toidupildid muutuvad hetkega säravamaks ja toit isuäratavamaks. Kasutasin ka seda äppi mõned kuud tagasi ning sobis väga hästi postitamiseks! PS! mida ilusamad pildid, seda rohkem läheb see ka inimstele peale ja saad oma jälgijaskonda suurendada. 
lisan siia alla ka võrdlused: 


4. Endomondo
See äpp on jällegi super, kui sul pole eraldi pulsikella. Sa laed rakenduse alla ning pead panema informatsiooni enda kohta (sugu, vanus, kaal..) ning registreerid end kasutajaks. Treenima minnes saada valida kümnete spordialade vahel. Treenides näitab ta 1) kui pikalt oled treeninud 2) mitu kilomeetrit oled läbinud 3) mitu min/km sa läbid 4) põletatud kalorid 5) kui sul on gps sees, siis näed ka treeingu lõppedes oma trajektoori kus liikusid. 

Lisaks mis on üks õige trenn ilma muusikata?
Trennis soovitan muusikat kuulata Spotifyst. Siis ei pea olema telefon koguaeg avatud ja sa ei pööra sellele niivõrd tähelepanu. Lisaks saad teha seal oma playlisti lemmikutest lauludest, mis sulle treenides kuulata meeldib. Kui tellid endale Premium paketi, siis saad kuulata laule ka ilma netita ja vahepeal pole ühtegi reklaami. See äpp võib alguses keeruline tunduda, aga lõpuks on see ühesõnaga mugav!

Kindlasti on veel palju kasulikke rakendusi, aga need on just minu lemmikud mida soovitan teile 101%! Niiet minge app store ja laadige alla! 
Sportlikku nädala jätku teile!💓


pühapäev, 20. mai 2018

Suveni on jäänud veel loetud nädalad, seejärel hakkab kooliõpilastel puhkus ja ka täiskasvanud veedavad aina rohkem aega kodus. Suvi on see aeg, kus kõik võtavad vabalt ja liiguvad ringi, kuid kuidas mitte suvel lisakilosid korjata?! Sellest tänases postituses juttu teengi. 

Ära lõpeta suvel treenimist! 
Tavaliselt Mai kuust jäävad spordiklubid aina tühjemaks, sest õues on ilusad ilmad ja ei taheta enam siseruumides viibida. Põhjenduseks tuuakse, et tehakse aias tööd ja treenitakse õues.. aga kui paljud seda tegelikult teevad..? Leia ikka see tunnike päevas, et end liigutada, pärast tunned end ise hästi :)) Aga kui tõesti siseruumidesse ei tõmba üldse, siis mine jookse/sõida rattaga. Treenides kulutad sa kõik need jätsid, mida päeva jooksul naudid hihiii

Vaata oma toidulaud üle
Suvel on poelettidel palju värsket kraami, köögiviljad-puuviljad. Söö palju värskeid salateid, nt kartulisalati asemel! Teiseks grillitakse suvel samuti väga palju, asenda sealiha kana vastu ja hoiad jällegi kaloreid kokku. Kolmandaks ära liialda jäätistega! Jäätised on väga petlikud, pisike jäts võib anda (ja annabki) täitsa ühe tavalise toidukorra kaloraazi, kuid kui sööd neid 2-3? See teeb jällegi suure hulga lisakaloreid.. Proovi asendada jäätis, kas ühe maitsva smuuti või hoopis tervislikuma jätsiga, Lohilo või smuutike on selleks hea valik!



Naudi
Kolmas ja viimane soovitus justkui lükkab kaks eelmist ümber, kuid tegelt tuleb ka nautida suve. Võta see jäätis, kui isutab. Võta tükike sealiha, kui on soov. Kõike tuleb elus teha tasakaalus!!
Aga suuremas plaanis soovitan ikka mu eeltoodud soovitusi jälgida, kui on soov kehakaalul mitte tõusta lasta. 


Mõnusat kevade lõppu ja suve algust teile mu armsad lugejad! Päikest ja soojad kallid teile! 💗

teisipäev, 1. mai 2018

Nädala update

Kevade viimane vaheaeg ehk täpselt 7 nädalat enne suve oli mul väga toimekas nädal, mille otsustasin teile kirja panna. 

Esiteks sõitsin vaheaja alguses laupäeva hommikul kell 9 Tallinnasse, et minna Eesti fitnessi ja kulturismi karikavõistlustele, seekord mitte ainult vaatama vaid hoopis olin messi osas FitShopi boksis. Oli vägaaa pikk ja väsitav päev, aga poleks seda mitte millegi vastu vahetanud, sest mul oli tõsiselt tore. Esmakordne kogemus niimoodi müüa ja samal ajal sai ka vahepeal lavalt oma lemmikuid piiluda! Peale võistluste  lõppu käisime traditsiooniliselt Oti võitu ka restos tähistamas. Sel laupäeval jäin ka Amani juurde Tallinnasse ning läksime järgmisel päeval koos uude Rävala MyFitnesisse trenni. Saal on tõesti väga uudne ja mõnus treenimiseks, ainus viga on see, et seal oli liiiga vähe õhku, aga selle kannatas ilusti ära!😉 Pühapäeval sõitsin viimase rongiga koju tagasi ja nii saigi meie nädalavahetus koos läbi.. 



Paari päeva möödudes tuli neljapäev, see tähendas seda, et Rakverre tulid Teevi ja Marian. Siin pisikeses linnakeses tegid nad oma uue makroraamatu esitluse hubases Art Cafe-s. Üritus oli väga armas ja tore. Naised rääkisid veidi raamatu valmimisloost ning oli võimalus proovida raamatust kolme toitu. Kõik maitses imehästi ja üldse kogu õhkkond oli väga chill. Mina jäin üritusega rahule! 
Järgmisel hommikul oli äratuskell seatud 6:45-le, et minna hommikul Teevi ja Marianiga trenni. Oli väga mõnus hommikune treening, mille Marian filmis ülesse ka niiet minge vaadake üle (link)!

Reedesse mahtus ka igakuine füsioterapeudi külastus. Alguses arutasime, kuidas mul läinud on ja kuidas treeninud olen. Seejärel võimles ta mu jalgadega, et vaadata kuidas on puusa liikuvus paranenud. Seejärel tegi füsio mulle mesoteraapiat ehk masseeris mu vasakut reit, puusa ja tuharat, et seal pingeid vähedada. Seejärel tuli ka nõelravi samuti tuhara piirkonda (täpset lihase nime kahjuks ei mäleta.. tuhar on su keha suurim lihas, mis koosneb teistest väikestest lihastest). Siis arutasime tulemused üle- kõik läheb ikka veel paremuse poole!! Sain terapeudilt loa hakkata tegema jalatrenne- LÕPUKS! 10 nädalat hiljem on mu puus lõpuks valmis jalatrennidele vastu astuma.. see uudis oli niiii rõõmustav. Muidugi algul ei tohi ma suuri raskusi peale panna ega täiega maksimumini töötada, aga siiski lõpuks on menüüs mu lemmikud jalatrennid tagasi, mis saaks olla veel parem :))  Peale esimest jalatrenni jäi puus valutama, kuid arvan, et lihtsalt pean andma aega, et puusaliiges jälle nende liigutustega ära harjuks.

Last but not least- käima on läinud EBA ehk Eesti blogiauhinnad, millest ma sel aastal otsustasin osa võtta! Osalen noorteblogide arvestuses ja ootan väga sind enda poolt hääletama, kui arvad, et ma olen blogiga head tööd teinud! Siin on teile ka link . Suured suured tänud kõigile ette! 

Sellega saidki mu huvitavamad fitnessi teemad otsa. Nädal oli super toimekas ja möödus ruttu, kuid samas oli mul piisavalt aega, et puhata. Olen valmis viimasele kooli veerandile vastu astuma ja siis tuleb juba kaua oodatud suvi! 

Kallid-paid! ja järgmiste kirjutamisteni!💗